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@ -1,5 +1,7 @@
package Cases;
import Cases.utils.Coordonnees;
import Cases.utils.PointsCardinaux;
import Objets.ObjetAbstrait;
import Person.Personnage;
@ -86,7 +88,9 @@ public abstract class CaseAbstraite {
this.voisins = voisins;
}
public abstract String affichageSpecial();
public String affichageSpecial() {
return " ";
}
public Coordonnees getCoord() {
return coord;

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@ -10,7 +10,6 @@ public class CaseColore extends CaseAbstraite {
this.couleur = Color.WHITE;
}
@Override
public String affichageSpecial() {
if (this.couleur.getRGB() < 0)
return String.valueOf(String.valueOf(this.couleur.getRGB()).charAt(0));

7
src/Cases/CaseNeige.java Normal file
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@ -0,0 +1,7 @@
package Cases;
public class CaseNeige extends CaseAbstraite {
public CaseNeige(int col, int ligne) {
super(col, ligne);
}
}

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@ -0,0 +1,7 @@
package Cases;
public class CasePelouse extends CaseAbstraite {
public CasePelouse(int vert, int hor) {
super(vert, hor);
}
}

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@ -1,4 +1,4 @@
package Cases;
package Cases.utils;
public class Coordonnees {
private int col;

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@ -1,4 +1,4 @@
package Cases;
package Cases.utils;
public enum PointsCardinaux {
N,

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@ -1,4 +1,4 @@
package Cases;
package Cases.utils;
import java.util.Random;

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@ -0,0 +1,21 @@
package Composition;
import Person.Personnage;
import java.util.ArrayList;
public class EquipeDeFoot extends GroupeAbstrait {
public String nom;
public EquipeDeFoot(ArrayList<Personnage> list) {
super(list);
this.nom = "Equipe";
}
public EquipeDeFoot(ArrayList<Personnage> list, String nom) {
super(list);
this.nom = nom;
}
}

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@ -1,11 +1,21 @@
package Composition;
import Person.Personnage;
import java.util.ArrayList;
public class GroupeAbstrait extends PersonnagesAbstraits {
ArrayList<PersonnagesAbstraits> list = new ArrayList<PersonnagesAbstraits>();
ArrayList<Personnage> list = new ArrayList<Personnage>();
public GroupeAbstrait(ArrayList<PersonnagesAbstraits> list) {
public GroupeAbstrait(ArrayList<Personnage> list) {
this.list = list;
}
public ArrayList<Personnage> getList() {
return list;
}
public void setList(ArrayList<Personnage> list) {
this.list = list;
}
}

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@ -1,15 +1,31 @@
package Fabriques.Personnages;
import Cases.CaseAbstraite;
import Comportements.ComportementAction;
import Comportements.ComportementActionTirerBouleDeNeige;
import Observateur.Organisation;
import Person.Personnage;
import Person.PersonnageBattleSnow;
import java.util.ArrayList;
public class FabriquePersonnagesBattleSnow extends FabriquePersonnagesAbstraite {
protected ComportementAction parDefaut = new ComportementActionTirerBouleDeNeige();
@Override
public ArrayList<Personnage> CreerPersonages(Organisation o, CaseAbstraite[][] plateau) {
return null;
ArrayList<Personnage> list = new ArrayList<Personnage>();
PersonnageBattleSnow p1 = new PersonnageBattleSnow("Bob", 100.0, 1.0, 1.0, 2, parDefaut);
list.add(p1);
PersonnageBattleSnow p2 = new PersonnageBattleSnow("Jo", 100.0, 1.0, 1.0, 2, parDefaut);
list.add(p2);
PersonnageBattleSnow p3 = new PersonnageBattleSnow("Max", 100.0, 1.0, 1.0, 2, parDefaut);
list.add(p3);
PersonnageBattleSnow p4 = new PersonnageBattleSnow("Zac", 100.0, 1.0, 1.0, 2, parDefaut);
list.add(p4);
this.placement(list, plateau);
return list;
}
}

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@ -18,12 +18,12 @@ public class FabriquePersonnagesBattleZone extends FabriquePersonnagesAbstraite
PersonnageBattleZone p1 = new PersonnageBattleZone("Bob", 100.0, 1.0, 1.0, 2, parDefaut);
list.add(p1);
//PersonnageBattleZone p2 = new PersonnageBattleZone("Jo", 100.0, 1.0, 1.0, 2, parDefaut);
//list.add(p2);
//PersonnageBattleZone p3 = new PersonnageBattleZone("Max", 100.0, 1.0, 1.0, 2, parDefaut);
//list.add(p3);
//PersonnageBattleZone p4 = new PersonnageBattleZone("Zac", 100.0, 1.0, 1.0, 2, parDefaut);
//list.add(p4);
PersonnageBattleZone p2 = new PersonnageBattleZone("Jo", 100.0, 1.0, 1.0, 2, parDefaut);
list.add(p2);
PersonnageBattleZone p3 = new PersonnageBattleZone("Max", 100.0, 1.0, 1.0, 2, parDefaut);
list.add(p3);
PersonnageBattleZone p4 = new PersonnageBattleZone("Zac", 100.0, 1.0, 1.0, 2, parDefaut);
list.add(p4);
this.placement(list, plateau);
return list;

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@ -3,8 +3,11 @@ package Fabriques.Personnages;
import Cases.CaseAbstraite;
import Comportements.ComportementAction;
import Comportements.ComportementActionTirerBalon;
import Composition.EquipeDeFoot;
import Composition.PersonnagesAbstraits;
import Observateur.Organisation;
import Person.Personnage;
import Person.PersonnageFootball;
import java.util.ArrayList;
@ -13,27 +16,32 @@ public class FabriquePersonnagesFootball extends FabriquePersonnagesAbstraite {
@Override
public ArrayList<Personnage> CreerPersonages(Organisation o, CaseAbstraite[][] plateau) {
ArrayList<Personnage> list = new ArrayList<Personnage>();
// TODO: Add players to team 1
PersonnageFootball p1 = new PersonnageFootball("Bob", 100.0, 1.0, 1.0, 2, parDefaut);
list.add(p1);
PersonnageFootball p2 = new PersonnageFootball("Jo", 100.0, 1.0, 1.0, 2, parDefaut);
list.add(p2);
PersonnageFootball p3 = new PersonnageFootball("Max", 100.0, 1.0, 1.0, 2, parDefaut);
list.add(p3);
PersonnageFootball p4 = new PersonnageFootball("Zac", 100.0, 1.0, 1.0, 2, parDefaut);
list.add(p4);
ArrayList<Personnage> l1 = (ArrayList<Personnage>) list.subList(0, 2);
ArrayList<Personnage> l2 = (ArrayList<Personnage>) list.subList(2, 4);
EquipeDeFoot e1 = new EquipeDeFoot(l1, "E1");
EquipeDeFoot e2 = new EquipeDeFoot(l2, "E2");
// TODO: Add team 2
// TODO: Add players to team 2
/*
Princesse p = new Princesse("Fiona");
Chevalier z = new Chevalier(o, "Zodiac");
Fantasssin f = new Fantasssin(o, "Fantastic");
for (PersonnagesAbstraits p : e1.getList()) {
PersonnageFootball pf = (PersonnageFootball) p;
pf.setEquipe(e1);
}
ArrayList<Personnage> liste = new ArrayList<Personnage>();
liste.add(p);
liste.add(z);
liste.add(f);
return liste;
*/
// TODO: Return two teams containg all players
return null;
for (PersonnagesAbstraits p : e2.getList()) {
PersonnageFootball pf = (PersonnageFootball) p;
pf.setEquipe(e2);
}
return list;
}
}

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@ -1,13 +1,25 @@
package Fabriques.Plateau;
import Cases.CaseAbstraite;
import Cases.CaseNeige;
import utils.Constants;
public class FabriquePlateauBattleSnow extends FabriquePlateauAbstraite {
@Override
public CaseAbstraite[][] CreerPlateau() {
// TODO Auto-generated method stub
return null;
CaseAbstraite[][] plateau = new CaseAbstraite[Constants.TABLE_WIDTH][Constants.TABLE_HEIGHT];
for (int ligne = 0; ligne < 10; ligne++) {
for (int col = 0; col < 10; col++) {
plateau[ligne][col] = new CaseNeige(col, ligne);
}
}
for (CaseAbstraite[] tabC : plateau) {
for (CaseAbstraite c : tabC) {
c.generateVoisins(plateau);
}
}
return plateau;
}
}

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@ -1,13 +1,25 @@
package Fabriques.Plateau;
import Cases.CaseAbstraite;
import Cases.CasePelouse;
import utils.Constants;
public class FabriquePlateauFootball extends FabriquePlateauAbstraite {
@Override
public CaseAbstraite[][] CreerPlateau() {
// TODO Auto-generated method stub
return null;
CaseAbstraite[][] plateau = new CaseAbstraite[Constants.TABLE_WIDTH][Constants.TABLE_HEIGHT];
for (int ligne = 0; ligne < 10; ligne++) {
for (int col = 0; col < 10; col++) {
plateau[ligne][col] = new CasePelouse(col, ligne);
}
}
for (CaseAbstraite[] tabC : plateau) {
for (CaseAbstraite c : tabC) {
c.generateVoisins(plateau);
}
}
return plateau;
}
}

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@ -0,0 +1,17 @@
package Fabriques.Scenario;
import Cases.CaseAbstraite;
import Fabriques.Objets.FabriqueObjetFootball;
import Fabriques.Personnages.FabriquePersonnagesFootball;
import Fabriques.Plateau.FabriquePlateauFootball;
public class FabriqueScenarioFootball extends FabriqueScenarioAbstraite {
public FabriqueScenarioFootball(FabriquePlateauFootball pl, FabriquePersonnagesFootball pr, FabriqueObjetFootball fObjs) {
super(pl, pr, fObjs);
}
@Override
public void tourParTour(CaseAbstraite[][] plateau) {
}
}

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@ -1,7 +1,7 @@
package Person;
import Cases.CaseAbstraite;
import Cases.PointsCardinaux;
import Cases.utils.PointsCardinaux;
import Comportements.*;
import Composition.PersonnagesAbstraits;
import Etats.EEtat;

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@ -1,12 +0,0 @@
package Person;
import Comportements.ComportementAction;
public class PersonnageBattleGoal extends Personnage {
protected PersonnageBattleGoal(String name, double lifePoint, double strength, double speed, int portee, ComportementAction parDefaut) {
super(name, lifePoint, strength, speed, portee, parDefaut);
// TODO Auto-generated constructor stub
}
}

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@ -4,7 +4,7 @@ import Comportements.ComportementAction;
public class PersonnageBattleSnow extends Personnage{
protected PersonnageBattleSnow(String name, double lifePoint, double strength, double speed, int portee, ComportementAction parDefaut) {
public PersonnageBattleSnow(String name, double lifePoint, double strength, double speed, int portee, ComportementAction parDefaut) {
super(name, lifePoint, strength, speed, portee, parDefaut);
// TODO Auto-generated constructor stub
}

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@ -0,0 +1,25 @@
package Person;
import Comportements.ComportementAction;
import Composition.EquipeDeFoot;
import Composition.GroupeAbstrait;
public class PersonnageFootball extends Personnage {
public EquipeDeFoot equipe;
public PersonnageFootball(String name, double lifePoint, double strength, double speed, int portee, ComportementAction parDefaut) {
super(name, lifePoint, strength, speed, portee, parDefaut);
// TODO Auto-generated constructor stub
}
public GroupeAbstrait getEquipe() {
return equipe;
}
public void setEquipe(EquipeDeFoot equipe) {
this.equipe = equipe;
}
}